Subject: FW: Ajutine liiklusskeem -Ehitusloa taotlus nr 2211271/06073, menetlus nr 295421 Laulasmaal
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 31 Jan 2024 11:46:59 +0200

Palun reg mulle, see rohumaa 1 Laulasmaa

From: Jaan Kurm <[email-masked]>
Sent: Wednesday, January 31, 2024 11:02 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Cc: Arvo Veltri <[email-masked]>; [email-masked];
Raido Raud ([email-masked]) <[email-masked]>; Rein Murula
<[email-masked]>
Subject: Ajutine liiklusskeem -Ehitusloa taotlus nr 2211271/06073,
menetlus nr 295421 Laulasmaal

Tere

Hoonete ehitusloa projekti menetluses esiasite taas negatiivse
kooskõlastuse. Natuke olete seisukohti muutnud aga väga segaseks on läinud
ehitusaegse liikluse teema:

1.	Menetluse käigus esitasime kooskõlastmiseks projekti mis käsitles
olemasolevat mahasõitu, kuid ameti kooskõlastaja pool öeldi et see pole
vajalik ning vajalikuks peeti ainult Soo tänava ajutise sulgemisega seotud
liiklusprojekti!

2.	Olemasolevad mahasõidud on projekteeritud ja rajatud
Transpordiameti enda poolt ajal mil kehtis ka meie ala detailplaneering.
Projekti väljavõtte sain lõpuks Transpordiametist mille ka lisan.

Mul on ettepanek et momendil selle ajutise liiklusskeemiga rohkem
projekteerima ei hakka vaid paneme lepingusse punkti et täpsema
ehitusaegse liiklusskeemi esitame töö käigus ja enne ehituse algust. Meil
läheb ettevalmistusteks min 6-7 kuud ja ehitaja valik alles on ees ning
valitud ehitaja ise teeb ja kooskõlastab vastava skeemi. Täna on meil
olemasolev mahasõit mis momendil piisav teatud ettevalmistustöödeks.

Praegu teeme siis uue maantee projekti koos uute mahasõitude ja ülepääsuga

Lugupidamisega

Jaan Kurm

+372 52 36 646

Urban Management OÜ

Olemasolev mahasõit mida täna ettevalmistustöödel kasutame:

"Olete Transpordiameti (TRAM) kaasanud ehitisregistris (Ehitusloa taotlus
nr 2211271/06073, menetlus nr 295421) Ehitusloa taotluse nr 2211271/06073
menetlusse.

Ehitisregistris esitatud Projektide ja dokumentide järgi on ette nähtud
ehitada  korterelamu, veevärgi- ja kanalisatsioonirajatised koos sinna
juurde kuuluvate ehitistega  Kalda tee 3 kinnistule (katastritunnus
29501:001:0203) Laulasmaa külas Lääne-Harju vallas Harjumaal.

Projektide jooniste järgi  jäävad ehitised riigitee nr 11390 Tallinn –
Rannamõisa – Kloogaranna km 31,995-32,08 maaüksuste piiridesse (teemaale)
ja tee kaitsevööndisse.

Võttes aluseks ehitusseadustiku (EhS) § 13, § 19, § 24, § 70, § 71, § 72,
§ 92, § 97, § 99 ning Transpordiameti põhimääruse, ei kooskõlasta
Transpordiamet esitatud Ehitusloa taotlust nr 2211271/06073 ja eelnõu ning
esitame märkused ja selgitused Projektide täiendamiseks riigiteede tee
piirides (teemaal) ja tee kaitsevööndis (EhS § 99 lg 3):

1.             Ehitusloa taotlus, dokumendid ja projektid ei käsitle
jätkuvalt kinnistu (detailplaneeringu alale) juurdepääse sh ehitusaegseid
juurdepääse.

1.1.          Transpordiamet on  kirjaga  nr 11.10.2021 7.1-1/21/24294-2
väljastanud nõuded planeeringuala  ristumiskohtade ehitamiseks ja
riigiteega nr 11390 Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna ühendamiseks, mille
punkt 23 sätestab - Projekt esitada Transpordiametile kooskõlastamiseks ja
ristumiskoha ehitamise lepingu sõlmimiseks [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

Samuti on Transpordiamet menetluse nr 295421 käigus korduvalt (05.04.2022,
10.07.023) esitanud lahendamiseks märkused,  mille kohaselt enne hoonetele
ehitusloa väljastamist tuleb kinnistule rajada juurdepääs ja sõlmida
leping - nõudeid ei ole täidetud, ristumiskoha lepingut ei ole sõlmitud.

1.2.          Taotluse lisadokumentides kajastatud ehitusaegne
liikluskorraldus „11390 km 32,08-32,13 kommunikatsiooni ehitus ViaVelo
Inseneribüroo OÜ“ on seotud ainult ÜVK välistrasside rajamisega ning
korraldab liiklust teisel pool riigiteed olevas asulas mitte
detailplaneeringu alal.

Hoonete rajamiseks detailplaneeringu alal tuleb samuti koostada
ehitusaegne liikluskorraldus. Hinnanguliselt (planeeringuala)
olemasolevate mahasõitude gabariidid/pöördekoridor ei ole sobivad
ehitusaegseks raskeveokite teenindamiseks.

Eeltoodust lähtuvalt jääb Transpordiamet oma seisukoha juurde, et
detailplaneeringu alal asuvatele kinnistutele elamute ja rajatiste
ehituslubade väljastamise eelduseks on kooskõlastatud teeprojekt ja
Transpordiametiga sõlmitud leping tervikliku liikluslahenduse rajamiseks.

Teeme ettepaneku lahendada ehitusaegsed juurdepääsud ajutiste
ristumiskohtade rajamisega, mis enne mistahes hoonele kasutusloa
väljastamist ehitatakse ümber vastavalt teeprojektiga kooskõlastatud
lõplikule liikluslahendusele.

Lisaks juhime tähelepanu, et Transpordiamet ei võta endale kohustusi
riigitee liiklusest põhjustatud häiringute leevendamiseks projektiga
käsitletaval alal.

Seletuskirjas märkida, et kõik leevendusmeetmetega seotud kulud kannab
arendaja. Enne riigitee alusel maal ehitusloa väljastamist tuleb sõlmida
notariaalsed lepingud isikliku kasutusõiguse seadmiseks."